Sunday, September 25, 2011

sarkastik.

Para wanita sedang sibuk melakukan modus operandi tersendiri. Ada yang mendengar lagu entah apa. Ada yang tersengguk ikut irama angguk angguk geleng geleng. Ada juga yang... ahhh.... terlalu peribadi untuk diceritakan disini.

Tiba - tiba seorang polis berpakaian segak bermisai sederhana lentik berdiri di muka pintu. Ketika itu baru di stesen kl sentral aku rasa. Pelik tambah hairan. Polis ni memang nak kena balun. Weh kau tak nampak ke tanda kat dinding komuter tu?

Sekali pakcik polis jalan. Berselisih dengan aku. Nasib baik aku tak sadung kaki dia. Pakcik polis menuju ke arah dua orang lelaki di bahagian pintu sebelah lagi. Seorang pakcik tua seorang lagi abang muda.

"Kamu tahu tak gerabak ni untuk siapa? Kamu nampak tak tanda dekat dinding tu? Reti baca tak?"

Memercik - mercik air keluar dari mulut pakcik polis. Bertubi - tubi soalan hanya dijawab oleh kebilan pakcik tua. Kasihan. Segera pakcik tua bergerak ke gerabak sebelah.

Baru saja pakcik polis berpusing ke arah abang muda, cepat - cepat abang muda turut sama langkah pakcik tua.

"Tak pergi sekolah!" marah makcik duduk depan aku. Aku gelak. Sarkastik.

2 comments:

  1. benci lelaki x paham bahase.
    tolong hormat hak wanita .
    :):):)
    p/s rindu patt gemokk!

    ReplyDelete
  2. pak cik tua tuh buta huruf kowt..sape taw..hahaha..yg muda tuh pulak die rabun jauh n lupe bwk spec kowt..HAHAHA

    ReplyDelete

Cakap yang bagus atau diam saja, kan ?